7 August 2008

As i accept it with hurtful heart..

Datuk A Kadir Jasin is a very critical writer. In his latest posting, he did mention about UMNO, its current scenario and the survival of the party to keep relevant. I believe what he has said is true and very straight for us (re: UMNO members) to ponder.

i have this comment for him.

"Salams Datuk AKJ

Mungkin perjuangan UMNO telah sampai ke penghujungnya apabila pembesar2 UMNO sudah di tahap lemah dan tersepit atas perlakuan mereka sendiri. Menyedihkan apabila rakyat khususnya orang Melayu (re: Melayu UMNO) terpaksa menelan pahit bahawa UMNO yang dibanggakan dahulu sebagai wadah perjuangan kemerdekaan kini di ambang kejatuhan yang amat dasyhat.

Lebih menyedihkan apabila dalam keadaan genting sebegini masih ada pembesar2 UMNO yang berkira2 menyelamatkan batang tubuh masing2 (terjemahan: savings his own ass) daripada melihat implikasi buruk yang akan berlaku akibat kedegilan mereka ini untuk turun dan memberi ruang pada ahli2 UMNO untuk memperbetulkan keadaaan.

Saya berdoa, ada hikmah dari dugaan yang menimpa UMNO masakini dan semoga generasi pimpinan UMNO akan datang mengambil iktibar dan memperbetulkan perjuangan untuk rakyat bukan hanya untuk kepentingan individu atau keluarga semata2.

Sudah tiba masanya ahli2 UMNO menerima bahawa perjuangan UMNO sudah terkeluar dari landasan dan UMNO perlu 'diketepikan' buat sementara bagi memperbetul keadaan,
jika itu adalah pilihan terbaik bagi membawa kembali semangat dan perjuangan dalam UMNO.."

maybe this is the only choice for now? i dunno but i'm deeply sad. :(

2 comments:

Anonymous said...

bro, wassap? no wonder hang dah tak update hang punye FP? hang dah busy dalam career lain yekk...
Where've u been? Anyway, i wish u all the best in ur ideas. From my reading of ur blog, it seems u are one of the clever UMNO people who really believes that u are in trouble.Me? I'm a nobody, not affliated with any team, just a person who is saddened with the state of the nation. so, tak kisah lah UMNO kah, MCA kah, PKR kah, PAS kah, DAP kah...as long as everybody work together for the country, i believe that is more honorable.
So..if u happen to be a leader of the nation one day, please remeber that...

skidall.fotopages.com

p/s--bang, aku masih menunggu burger nih! hehehe

kawaii_desu said...

sebenarnya mengenepikan umno bukanlah cara yg terbaik...

kalau dilihat dari keputusan pilihanraya 8 MAC tu pun dah cukup menunjukkan rakyat telah mengenepikan UMNO, but does it do any good???

the change must come from within, from people like u...
like u, i'm also sadden by this...