12 February 2009

Lapor sana lapor sini, Lapor saja...

As Dr Novandri put on his weblog that another police report has been lodged in Bukit Gelugor against Karpal Singh, i came to wonder when these police reports would stop, sheesh!!

Come on la UMNO bros.. how many reports you want to lodge against Karpal Singh, 100? 1000?! Are we going to have another Malaysia Book Of Records of Police Reports? Doesnt ONE police report enough for PDRM to open an investigation case against him, does it? Dont get too emotional on this and i think we can always express our 'Malaysia Boleh' spirit in another way such i thought it should be (in this case) :

Salam Dr Novandri,

Saya kurang bersetuju dengan 'approach' untuk terus membuat laporan polis kepada YB Karpal seperti menunjukkan 44 laporan polis sebelum ini (setakat yang saya ketahui ) terhadap beliau tidak diambil peduli oleh PDRM.

Pada pendapat saya, dari kita beriya2 membuat laporan (yang saya pasti kandungan dan hasrat laporan didalamnya adalah sama) dan cuba mengambil political mileage dalam suasana yang agak tegang ketika ini, adalah lebih bijaksana kalau kita dapat tampilkan peguam - peguam muda Melayu yang berani tampil kehadapan dan dapat membicarakan tindakan Karpal itu dalam konteks perundangan dan perlembagaan. Kita harus berani membicarakan bagaimana 'soal moral dan hak sebagai rakyat' harus tidak lebih tinggi dipertahankan apabila sesuatu isu itu melibatkan institusi kesultanan Melayu.

Dengan cara ini saya percaya, rakyat akan lebih jelas dan terbuka minda akan implikasi dan tindakan Peguam berpengalaman seperti Karpal Singh yang bersungguh menyaman Sultan Perak. Soal siapa yang betul, siapa yang salah bukan kita yang menentukan tetapi kebijaksanaan kita dalam menangani sesuatu isu dalam jangka waktu kini akan menentukan kelangsungan perjuangan orang Melayu di masa hadapan.

terima kasih

morkymoqq
KP CawanganPokok Machang
UMNO Tasek Gelugoq

No comments: